دستگاه کنترل هوشمند, مجله هوشمند کنترل, هوشمند سازی

کنترل از راه دور سیم کارتی ( کنترل از راه دور به وسیله سیم کارت )

کنترل از راه دور سیم کارتی | کنترل از راه دور به وسیله سیم کارت

دستگاه های کنترل از راه دور سیم کارتی برای بسیاری از صنایع نقشی کاربردی و اساسی را ایفا می کند. با استفاده از دستگاه های کنترل از راه دور سیم کارتی و دستگاه های کنترل از راه دور اینترنتی می توان انواع تجهیزات صنعتی را از راه دور کنترل و مدیریت نمود و همچنین بر روی کلیه ی دستگاه ها و تجهیزات اشراف کامل ایجاد کرد. با استفاده از کنترل از راه دور سیم کارتی میتوان در هر دستگاه های الکترونیکی را از سراسر نقاط کشور یا حتی جهان و از طریق یک نرم افزار بسیار ساده در تلفن همراه یا به وسیله اینترنت و یا توسط ارسال پیام کوتاه خاموش و روشن کرد. شیوه ی کاری این دستگاه ها به این صورت است که کاربر در ابتدا می بایست یک سیم کارت (همراه اول ، ایرانسل و یا رایتل ) را در داخل دستگاه قرار دهد. ارتباط کاربر و دستگاه از این پس از طریق این سیم کارت انجام می پذیرد و کاربر می تواند دستورات لازم را از طریق پیامک ساده و یا اپلیکیشن اندرویدی هوشمند کنترل برای دستگاه ارسال نماید . برخی از مدل های دستگاه های سیم کارتی امکان پشتیبانی و کنترل از طریق اینترنت سیم کارت و وای فای را نیز دارند و اینترنت مورد نیاز خود را از طریق اینترنت سیم کارت و یا از طریق شبکه ی وای فای موجود در محیط تامین می کنند .با سیستم کنترل از راه دور به وسیله سیم کارت، بدون نیاز به رفتن به محل مورد نظر به راحتی دستگاه ها را خاموش و یا روشن خواهید کرد . حتی برای مواردی که نیازمند کنترل به صورت همزمان هستید می توانید آن ها را به صورت کلی و یا تک به تک کنترل نمایید.

برای ایجاد اطمینان خاطر از اجرای دستورات ارسالی توسط کاربر دستگاه های سیم کارتی به صورت تعاملی طراحی شده اند منظور از تعاملی بودن دستگاه ها ی کنترل از راه دور به وسیله سیم کارت این است که هنگامی که کاربر دستوری را از طریق پیامک و یا اپ اندرویدی برای دستگاه ارسال میکند دستگاه بعد از اجرای فرمان ارسالی توسط کاربر پیامکی مبنی بر اجرای صحیح و یا عدم اجرای دستور کاربر برای کاربر ارسال می نماید و به این صورت کاربر اطمینان خاطر می یابد که دستور ارسالی انجام شده و یا انجام نشده است .

کاربرد سیستم های کنترل از راه دور سیم کارتی

دستگاه های کنترل از راه دور سیم کارتی کاربرد های بسیار گسترده ای دارند برای نمونه این دستگاه ها با ارسال پیامک یا یک دستور ساده در اپلیکیشن مخصوص به دستگاه می توانند سیستم آبیاری، پمپ، کولر و یا دستگاه های تصفیه را به راحتی کنترل کنند. این وسایل هوشمند امروزه برای صنایع مختلف و گسترده استفاده می شوند. هنگامی که این سیستم ها را برای کار خود راه اندازی می کنید دیگر نیازی به حضور شخص در محل برای نگهداری و یا خاموش کردن انواع وسایل برقی را نخواهید داشت. از جمله ویژگی های مثبتی که این سیستم دارد، توانایی پشتیبانی از اینترنت سیم کارت وای فای می باشد که این قابلیت را به کاربر می دهد که علاوه بر کنترل دستگاه های از طریق پیامک و تک زنگ کاربر میتواند دستگاه خود را از طریق اینترنت کنترل نمایید و به صورت آنی بر روی تجهیزات خود کنترل داشته باشد.

علاوه بر قابلیت های گفته شده در بالا دستگاه های کنترل از راه دور سیم کارتی دارای چندین ورودی میباشند که بوسیله آنها میتوان سنسور ها و حسگر های مختلفی را به دستگاه متصل نمود . یکی از این سنسور های پرکاربرد سنسور دما و رطوبت میباشد که به طور لحظه ای میزان دما و رطوبت محیط را با دقت بسیار بالا به کاربر نمایش میدهد.

کاربرد کنترلر های سیم کارتی در کشاورزی

امروزه به دلیل فاصله زیاد زمین های کشاورزی از شهرها ، کشاورزان دچار مشکلات زیادی نظیر اتلاف وقت، صرف انرژی، مشقت زیاد و… میشوند .همچنین سیستم های آبیاری قطره ای به گونه ایست که به راحتی میتوان با زدن یک دکمه آبیاری را به صورت خودکار انجام داد لذا چه بهتر میشود که بتوان از راه دور و در منزل با ارسال یک پیام کوتاه سیستم آبیاری را به راحتی روشن و خاموش نمود .

گروه فنی مهندسی هوشمند کنترل به حل این مساله پرداخته و دستگاه اس ام اس کنترلر و اینترنت کنترلر ۴ کانال صنعتی را به شما کاربر عزیز ارائه میدهد. همچنین این دستگاه دارای قابلیت ارسال هشدارهای متنوع میباشد که برای مثال در صورت خاموش شدن پمپ چاه یا مشکلی در فرایند ابیاری و همچنین خطر دزدیده شدن تجهیزات کشاورز را مطلع میکند. علاوه بر هشدارهای گفته شده در بالا امکان ارسال قطع و وصل جریان برق توسط دستگاه کنترل از راه دور سیم کارتی نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *